آتلانتیس

دنیای پر هرج و مرج من

آتلانتیس

دنیای پر هرج و مرج من

مسابقات شنای قهرمانی کشور

در تاریخ 8/7/1389 علی رغم داشتن حداقل امادگی در بیستمین دوره مسابقات شنای قهرمانی کشور ویژه جانبازان و معلولان شرکت کردیم.این اولین برای بود که من به یک اردوی ورزشی میرفتم.مسابقات در 2 روز برگزار شد و ما اون 3 شب رو در موسسه تحقیقاتی عصر انقلاب واقع در شهریار اسکان داشتیم .من در رده زیر 23 سال بودم.تیم قم مجموعا 9 نفر رو شرکت داده بود و البته 2 نفر هم به صورت اضافه بر سازمان تلپ شده بودن و با ما اومده بودن.مسابقات در مجموعه ورزشی ازادی برگزار شد.استخر مجموعه ازادی علی رغم این که 30 سال پیش توسط جاوید شاه خائن ساخته شده اما با اینحال در حال حاضر بزرگترین و مجهزترین استخر در کشور رو داره.و برای من خیلی جالب بود که 30 سال پیش تکنولوژی ساخت این مجموعه چقدر پیشرفته بوده که در اون سالن با اون عظمت از سیستم خرپای بتنی استفاده کرده بودند.چیزی که من مهندس عمران امروزی تازه برای اولین بار دیدم و قبلا هم نشنیده بودم! استخری که برای مسابقات در نظر گرفته شده بود طولش 50 متر بود که مطابق با استاندارد جهانیه و چون 2 برابر استاندارد ایرانه فوق العاده برای همه ورزشکارها نفس گیره.دمای اب به صورت کاملا استاندارده و 24 درجه هستش و در واقع اب اونجا بر خلاف اب استخرهای عمومی فوق العاده سرده و وقتی 1 ساعت قبل از شروع مسابقات به عموم افراد اجازه تمرین در اب رو میدن و برای اولین بار در همچین ابی فرود میکنید یک مقدار شوکه میشید!اما این دمای استاندارده چون اگر اب رو مثل استخرهای معمولی بزارن گرم بمونه در اون صورت در طول زمان برگزاری مسابقه شناگران نفسشون کم میاد.در کنار این استخر هم یک استخر دیگه بود که من فقط یکبار در تلویزوین دیدم.استخر مربوط به شیرجه! این یکی واقعا خفنه و هنوز در ایران رو دستش بلند نشده.البته در دانشگاه شریف مشابهش ساخته شده اما با این حال ارتفاع سکوی پرش این استخر 30 سال پیش 3 متر از استخر فعلی بیشتره!.به صورت کاملا تخمین من دیدم که این استخر ابعادش 15 * 20 هستش.عمقش رو هم که پرسیدم 6 متر بود.یعنی تو اون استخر در اون لحظه چیزی حدود 1800000 لیتر اب وجود داشت!و این رو هم بگم که سیستم تصفیه اب استخر ازادی در حال حاضر در ایران مجهزترین سیستم هستش و چون افراد عادی اجازه استفاده ازین استخر رو ندارند ابش فوق العاده تمیزه و وقتی از یک گوشه استخر وارد اب میشید و سرتون رو زیر اب میکنید گوشه مقابل شما که در واقع دورترین نقطه به شما هستش به وضوح قابل رویته و انگار که هیچ چیزی این بین وجود نداره الا تلاطم اب!جالبه که در روز دوم برگزاری مسابقات اعضای تیم ملی شنای کشور (شناگران سالم) و اعضای تیم میلی شیرجه حضور داشتند و تمرین میکردن..اعضای هر دو تیم انصافا بدنشون فوق العاده خوش فرم بود...واقعا ادم میخواد بدنش خوش فرم بشه شنا یک گزینه واقعا عالیه..تمرینات تمی ملی شیرجه خیلی جالب و دیدنی بود.مخصوصا وقتی در ارتفاع 10 متری از سکو داخل اب میپریدند و در زمانی که بین زمین و هوا معلق بودن حرکات نمایشی انجام میدادند......برگردیم سر مسابقات خودمون.در کلاس من که اس 8 بودم انصافا 2 تا شاهکار وجود داشتند.....در این کلاسی که من بودم کسانی که یک دستشون قطع یا فلج کامل هستش حضور دارن...نفر اول واقعا اعجوبه بود و شنای کرال و پروانه اون معروف بود.ایشون اقای اکبر نژاد از تیم گیلان بود و نفر اول شدن.اقای عبدالغفاری از کرج هم دوم شدن....حالا چرا شاهکار بودن؟.شناگران میدونند که شنای کرال سینه عمده فشارش بر روی دست ها هستش و دست نقش مهمی رو ایفا میکنه بنابراین کسانی که یک دستشون قطعه در مقابل افراد سالم ضعف بزرگی دارند......اما این دو نفر با تمرینات فوق العاده بالایی که داشتند عمده فشار رو بر روی پاها متمرکز کردندو همین باعث شده که رکورد اقای اکبرنژاد درماده 100 ازاد (که همه کرال سینه میرن) یک دقیقه و 4 ثانیه باشه! رکوردی که خیلی از نجات غریق ها و مربیان شنا که سالم هم هستن عمرا به گرد پای این معلولان نمیرسن!.رکورد اقای عبدالغفاری هم 1 دقیقه و 9 ثانیه هستش.و این رو همه اذعان میکنند که شنای پروانه یکی از مشکل ترین و نفس گیرترین شناها هستش و خیلیها فکر میکنند که فقط افراد سالم میتونند این نوع شنا رو انجام بدن.اما در این زمینه هم شنای پروانه اقای اکبر نژاد واقعا عالی بود و حرف اول رو میزد!(متاسفانه رکورد ایشون رو به خاطر ندارم)...من با این که امادگی نداشتم اما در 3 ماده شرکت کردم.در 50 متر ازاد مقام سوم کشوری و در 100 متر کرال پشت هم مقام دوم کشوری رو کسب کردم و متاسفانه در 100 متر ازاد به مشکل برخوردم و انصراف دادم.اما همون 2 مقامی که کسب کردم واسه پز دادن عالیه فقط تنها مشکلی که وجود داره اینه که به من حکم و مدال قهرمانی ندادند.....حالا چرا؟......از اینجا به بعدش رو دیگه برای کسی نگفتم.....چون من در دسته زیر 23 سال شرکت کردم و در دو ماده ای که شرکت کردم در اولی تنها 2 و در دومی تنها یک رقیب داشتم! و در واقع اخر شدم!