آتلانتیس

دنیای پر هرج و مرج من

آتلانتیس

دنیای پر هرج و مرج من

اکسفورد کمبریج و دانشگاه آزاد!

بالاخره تصمیم گرفتم که زبان رو ادامه بدم.چون دیدم که واقعا حیفه که من که زبان خوبه ولش کنم.برای همین زدم بیرون.اول رفتم زبانسرا که 5 سال پیش تا ترم 5 رفته بودم.یک دختره منشیش بود(طبق معمول)ازونایی بود که خیلی کلاس می زاشت.یه جوری می گفت ترم که می گفتی بچه نافه لاس و گاسه.رفتم ازمون کتبی تعیین سطحشو دادم و قرارشد دو روز بعد بیام شفاهیشو بدم و اون موقع 2 هزار تومن هزینه تعیین سطح!رو تقبل کنم!وقتی خواستم برم ازش پرسیدم که خب شما چه مدرکی دارید که می گید وابسته به دانشگاه اکسفورد هستید؟باید خب یه چیزی قاب کنید که معلوم بشه زیاد خالی نمیبندید.گفت ما مدارکمون شعبه مرکزیه اگر هم بخواید می تونید برید سایتمون.گفتم شما پول دومین رو ندادید و دیگه سایتتون بالا نمی اد.خندش گرفت گفت دیگه نمی دونم چی بگم منم گفتم خسته نباشید.در این فاصله چندتا موسسه دیگه هم رفتم و در مجموع من 4 تومن فقط پول تعیین سطح دادم.رفتم موسسه ایران مهر که می گفت نماینده کمبریجه!اونجا دوتا منشی داشت که یکیشون خیلی شبیه کتی هولمز بود.خیلی خوش برخورد بودن.رفتم تعیین سطح بشم که استثنا اونجا تعیین سطحش رایگان بود.یک نفر با کراوات و تیپ این امریکایی های سیاه پوست نشسته بود.چندتا سوال کرد.بعد گفت شما برو ترم 3!گفتم کم نیست؟گفت ایراد گرامری دارید و دامنه لغاتتون پایینه و از لغات ابتدایی استفاده می کنید.منم گفتم بیلاخ!خلاصه رفتیم یک جای دیگه ای که اونم می گفت نماینده کمبریجه.رفتم وقتی ازمون شفاهی دادم خیلی از طرف خوشم اومد.قشنگ با هم دیگه بحث می کردیم و منم قشنگ حرف می زدم.ازش پرسیدم شما نمیاینده کمبریج هستید؟(چون یه چیزی قاب کرده بودند که مثلا از طرف کمبریجه)به انگلیسی جواب داد که نه!ما نماینده کالج کمبریج هستیم نه خود دانشگاه و بعد توضیح داد که کالج چه فرقی داره با دانشگاه و منم اونجاشو اصلا نفهمیدم چون انگلیسی بود.خلاصه اخرش خودم خیلی کیف کردم.که تا حدی راستشو می گفت و یه جورایی هم خوشم ازش اومد .با این که کتبیشو بد داده بودم طرف گفت شما بیا ترم 8 .کتاب اموزشی این موسسه با موسسه قبلی هر دو interchange بود.بعدشم با مصیبت کلاسو با ساعت خودم تنظیم کردم تا قبل از کلاس تکواندو بیفته و قرار شد خبرشو بهم بدن.توی همون روز رفتم زبانسرا و ازمون شفاهی رو دادم و طرف گفت شما بیا ترم 6.بعد ازش پرسیدم شما اگر واقعا نماینده اکسفورد هستید خب چه مدرکی دارید؟(اخه من اونی رو هم که مدرکش رو قاب کرده زده رو دیوار قبول ندارم.فقط میدونم دروغ نمیگه اما نمی دونم که راست می گه یا نه!)زنه برگشت گفتش که نه ما دیگه به اون صورت ارتباط رو نداریم با این دانشگاه.خلاصه بعدش کلاسی رو که به ساعت من می خورد باید می رفتم شعبه مرکزی اونجا از منشی پرسیدم شما که شعبه مرکزی هستی مدرکت کو؟(خواستم ببینم چی میگه)بهم یک پلاستیک 200.50 سانتی نشون داد که روش به انگلیسی چرت و پرت نوشته بود ولی نه اسمی از نمایندگی بود نه چیز دیگه.گفتم مدرکتون اینه؟(با تعجب)دختره گفت بله.خواستم بگم اخه این چه مدرکیه و این که مسول اموزشی اون یکی شعبتون گفته ما دیگه نماینده این دانشگاه نیستیم اخه تو چی می گی؟گفتم ولش کن.منشی بیچاره هم مجبوره برای حقوقی که می گیره خزعبلات تحویل ملت بده.خلاصه ختم کلوم این که من به هیچ کدوم از این مدرکا اعتماد ندارم چون بقول رفیقم اکسفورد و کمبریج دو تا دانشگاه شاخ هستند مگه دانشگاه ازاد هستن که بیان توی این مملکت اجتهاد و شهادت و خون و قیام و.........بیان نمایندگی بزنن؟منم می خوام برم توی همون ترم هشتیه ثبت نام کنم.
نظرات 2 + ارسال نظر
گناهکار سه‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:57 ق.ظ http://gonahkar.com

واقعن من نمی‌دونم اگه این آکسفورد نبود اینا از کی نماینده‌گی می‌گرفتن؟!

معلومه از کمبریج یا ماساچوست!

امین چهارشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:06 ب.ظ http://etudfrance.ir

سلام

خوبی؟

ممنون از اینکه من رو لینک کردی

میشه آدرس جدیدم رو به جای قبلی قرار بدی

www.etudfrance.ir

بازم ممنون

امین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد